Landgold d.o.o. Gračanica: Proizvodnja konzumnih jaja, kotlova na pelet i mobilnih farmi

PREGLED

Naziv kompanije: Landgold d.o.o. Gračanica
Adresa: Polje bb, Stjepan Polje 75 324, Gračanica
Godina osnivanja: 2007.
Osnivač kompanije: Vehid Brkić
Ovlašteno lice: Vehid Brkić
JIB: 4209821280002
Kontakt: info@landgold.ba
Djelatnost:

Proizvodnja konzumnih jaja; Trgovina, proizvodnja i prerada metalnog programa;

Proizvodi i usluge:
– Konzumna jaja;
– Kotlovi na pelet;
– Transportne farme;
– Lasersko rezanje metala;
– Savijanje i profilisanje limova;
– Motanje metala;
– Praškasto farbanje – plastifikacija metala;

Nakon određenog perioda koje provodi radeći u inostranstvu, više kao sezonski radnik, Vehid Brkić, vođen iskustvima koje je stekao kroz dotadašnji rad, odlučuje da svoj samostalnih radni put započne u poljoprivredi, tačnije u peradarstvu i proizvodnji konzumnih jaja. Ovaj Vehidov put počinje osnivanjem kompanije Landgold, gdje u zakupljenoj hali, zajedno sa suprugom i još jednim uposlenikom, pokreće proizvodnju konzumnih jaja s 4.800 jedinki kokošaka nosilja.

“Tokom sezonskog rada u Austriji na montaži opreme za farme kokošaka upoznao sam osobu koja se bavi proizvodnjom konzumnih jaja, što me je dovelo na ideju da sam pokrenem ovu djelatnost u Gračanici. Iako je početak bio vrlo intenzivan, neizvjestan i težak, kompanija je postajala jedan od vodećih proizvođača konzumnih jaja na domaćem tržištu”, govori Vehid Brkić, osnivač kompanije Landgold d.o.o. Gračanica.

Već u prvoj godini rada odlučuje se za povećanje fonda nosilja za dodatnih 10.400 jedinki, što će biti povećanje na više od 15.000 jedinki u ukupnom fondu. Ovaj korak će se pokazati kao značajan i uspješan poduhvat za Landgold koji brzo prerasta u ozbiljnu i prepoznatljivu kompaniju.  

“Nakon prve, izuzetno izazovne godine, stekli smo određeno iskustvo i uvidjeli propuste koje stoje kao prepreka u napretku kompanije. Nakon toga počinjemo uvoditi određene elemente koji će olakšati sami proizvodni proces, te unaprijediti konkurentnost na tržištu, poput vlastite proizvodnje stočne hrane, proizvodnje pilenki i vlastite prodaje. U 2009. godini gradimo objekat za proizvodnju stočne hrane, a u 2012. godini gradimo objekat s kapacitetima smještaja za 15.000 kokošaka nosilja i 15.000 pilenki (odgojna farma)”, dodaje naš sagovornik.

Između 2007. i 2012. Landgold postaje jedan od vodećih distributera većih trgovinskih centara, a njihovi proizvodi mogu se pronaći na skoro cjelokupnom domaćem tržištu. Međutim, nakon što je jedan o najvećih trgovinskih partnera pokrenu vlastitu proizvodnju konzumnih jaja, tržište počinje da se smanjuje, a kompanija odlučuje da se okuša u drugim privrednim oblastima, tačnije, trgovinom, a kasnije i metalskom preradom i proizvodnjom.

“Kada je riječ o proizvodnji konzumnih jaja, sada je naš fokus uglavnom tržište Tuzlanskog kantona. Danas naša farma ima nešto više od 20.000 jedinki kokošaka nosilja i turnus od 11.000 pilenki iz vlastitog odgoja, što nam omogućava da na godišnjem nivou dobijemo skoro 6.000.000 konzumnih jaja”, nastavlja naš sagovornik.

Dodaje i da se radi o jednoj osjetljivoj privrednoj djelatnosti gdje je neophodno više pažnje i vremena kada je u pitanju proizvodnja, ali i osjetljivost proizvoda koji ima veoma kratak rok trajanja.

U 2012. godini kompanija se odlučuje za pokretanje i trgovačke djelatnost te postaje generalni zastupnik slovenačke kompanije Biodom u BiH za prodaju kotlova na pelet. Ovaj poduhvat pokazao se vrlo uspješnim gdje je samo u prvoj godini zaključena uspješna prodaja 200 jedinica kotlova na pelet.

“Isključivom prodajom kotlova na pelet bavimo se do 2016. godine kada se odlučujemo da djelatnost proširimo i na proizvodnju. Na ovaj korak se odlučujemo suočeni s činjenicom da pada potražnja za kotlovima koje prodajemo zbog cijene koja je bila nešto veća od konkurencije. U dogovoru sa slovenačkim partnerom odlučujemo se za  premještanje proizvodnje u BiH, te od uvoznika postajemo proizvođač i izvoznik kotlova na pelet”, dodaje naš sagovornik.

Vehid Brkić, osnivač i direktor Landgold d.o.o.

Prvobitna proizvodnja obavljala se uglavnom preko kooperacije s drugim kompanijama, koje su izrađivale različite elemente. Međutim postojala je potreba da se cjelokupni proizvodni proces objedini “pod jednim krovom”, što je bio plan na kojem će se intenzivno raditi u narednim godinama.

U 2020. godini kompanija Landgold širi poslovanje i na Austrijsko tržište, na koje plasira novi proizvod, odnosno, mobilne farme za proizvodnju organskih jaja. Dvije godine kasnije, opremaju novi proizvodni objekat u kojem se danas odvija proizvodnja kotlova na pelet, mobilnih farmi, ali i vrše usluge poput laserskog rezanja metala, savijanja i profilisanja limova, motanja metala i druge usluge iz sektora obrade metala.  

“Danas smo samostalna i organizovana kompanija koja proizvodnju izvodi u vlastitoj režiji, nastojeći da svojim klijentima ponudi kvalitetne i pouzdane proizvode. Na godišnjem nivou proizvedemo blizu 1500 komada kotlova na pelet koje radimo u 4 različita modela, a 95% ovog proizvoda izvozimo na slovenačko tržište. Kada je riječ o mobilnim farmama, njih na godišnjem nivou proizvedemo oko 20 i sve se izvoze u Austriju. Proizvodnja konzumnih jaja bila je naša primarna djelatnost, i pored svih izazova koji postoje uspjeli smo osigurati svoje prisustvo i na ovom tržištu”, govori Vehid Brkić, osnivač i direktor kompanije Landgold d.o.o. Gračanica.

Landgold d.o.o. Gračanica danas ima 23 uposlenika, ali i zanimljiv razvojni put u od proizvodnje konzumnih jaja, trgovačke djelatnosti, te proizvodnje i prerade metalnog programa.

Tekst: UPG
Foto: Landgold i UPG

podijeli članak
Facebook
LinkedIn

Popularne vijesti

Newsletter

Ukoliko želite primati Newsletter unesite Email.

zaprati nas